På generalforsamlingen den 1 marts 2020 var der mødt 15 medlemmer op.

Der blev afholdt 1 minuts stilhed for de medlemmer der var gået bort i årets løb. Ære være deres minde.

Første punkt på dagsordenen var valg af dirigent og her foreslog bestyrelsen Leif Vestergaard som blev valgt. Han kunne konstatere at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og dermed beslutnings dygtigt.

Til stemmeudvalg blev Henning Pedersen og Ole Bentsen udpeget, hvis der skulle blive brug for det.

Formand Lars Nielsen kunne berette at vi i øjeblikket er 69 medlemmer i foreningen Vi har deltaget med 1 mand i jægerrådsmødet, hvor man stadig snakker ny struktur i Jægerforbundet, på nuværende tidspunkt ser det ud til at jægerrådet fortsætter i sin nuværende form. Lars deltager i repræsentantskabet i Vejle.

Der var i årets læb nedlagt 36 stk. vildt, hvilket var 8 stk. mere end sidste år. det til trods for at der på flere jagter var for få hunde med. Område fordelingen af nedlagt vildt er. Mosen: 7 rådyr, 3 snepper, 2 ræve, 1 hare og 1 bekkasin. Aslundskoven: 7 rådyr, 2 sommerbukke, 2 snepper og 1 hare. Rimmerskoven: 1 rådyr, 2 sommerbukke, 2 snepper, 4 fasankokke og 1 skovdue.

Jagtlejen i Aslundskoven blev ikke som forventet forlænget til 2024, men kun til 2022, da Aalborg Kommune vil foretage en principel vurdering af jagt som helhed på deres kommunale arealer. Hals Jagtforening har fået samme vilkår.

Udover de 6 fællesjagter har vi afholdt skolejagt med stor succes. Der var positive tilbage meldinger fra både Aalborg Kommune, schweiishundeføreren og V. Hassing Skole. De har alle sammen tilkendegivet at de gerne vil deltage igen i år. Men vi savner lidt mere opbakning fra foreningens medlemmer som frivillige til skolejagten.

Vi har i år indkøbt 4 jagtstiger, som blev sposoreret med 8000 kr. fra Hals Sparekasses Fond.

Kaj Poulsen Nielsen har været på jagtmesse i Aars, hvor det lykkedes at hverve flere medlemmer til Jægerforbundet. Formandens beretning blev godkendt.

Kasserer Jesper Rovsing fremlagde regnskabet for det sidste år og det viste et underskud på ca. 12000 kr. som skyldtes at vi i år har betalt for jagtveste + radioer, selv om vi havde fået sponseret en del af købet af Ulsted Sparekasses Fond og entreprenør Poul Erk Nielsen. Regnskabet blev godkendt.

Under indkomne forslag var det et fra bestyrelsen. I vores vedtægter står der at der er valg af revisor og revisorsuppleant, det skal ændres til valg af bilagskontrollant og bilagskontrollantsuppleant, da det ikke er lovligt at bruge ordet revisor, hvis man ikke har en uddannet revisor til at revidere regnskabet. Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

Lars Nielsen havde stillet forslag om at foreningen skulle betale schweiizhundeføreren for eftersøgning af anskudt råvildt. Der var stemmelighed ved afstemningen og derved faldt forslaget, så det er stadigvæk skytten som skal betale for eftersøgningen.

Der var 3 bestyrelses medlemmer på valg og her blev Lars Nielsen, Jesper Rovsing og Kaj Poulsen Nielsen genvalgt.

Til webredaktør blev Ole Bentsen genvalgt.

Til bilagskontrollant blev Ole Bentsen genvalgt.

Suppleant til bilagskontrollant blev Leif Vestergaard genvalgt.

Kragepokalen blev uddelt til Leif Vestergaard der havde 13 par ben med.

Herefter var der lodtrækning til bukkejagten. Der blev solgt 5 lodder i Aslundskoven og 4 i Rimmerskoven. De resterende lodder kan købes ved henvendelse til Lars Nielsen Tlf. 27204804.

Under eventuelt blev der vendt forskellige emner.

Mvh. Bestyrelsen.