På rævejagten den 29 januar 2022 var der mødt 13 medlemmer og 3 gæstejægere op. ( 4 hunde )

Der blev som vanligt budt på morgenbrød og vi havde i dag inviteret Jens Højer med til morgenkaffen, som er formand for Fonden for Sparekassen Vendsyssel Hals. Fonden havde bevilget et større beløb til indkøb af udstyr til Mårhunde regulering og vi vil fra Vester & Ø. Hassing Jagtforening sige mange tak for donationen.

Kl.9.00 blæste Jesper Rovsing til samling på jagthornet. Formand Lars Nielsen bød velkommen til sæsonens sidste jagt og fortalte om hvilke såter vi skulle drive i dag, der måtte skydes hvad jagtloven tilladte. Derefter blev der blæst jagt begynd.

Vi kørte først til Rasmusmose hvor vi drev 2 såter, i den første såt var der ikke meget aktivitet, der blev dog set flere rådyr. I anden såt kom der mere gang i den, her blev der leveret 2 rådyr og der blev også skudt til et par snepper uden resultat. Der blev set minst en 8 - 10 rådyr mere i sidst såt. Det var sidste jagt vi havde i mosen for denne gang, da mosen er blevet opkøbt bid for bid af en anden lodsejer.

Næste såt var østsiden af Aslundskoven og her blev der leveret 1 rådyr og der var igen skud til et par snepper uden resultat. Her blev der også set flere rådyr uden at de kom på skudhold.

Sidste såt for dagen var det stykke der ligger syd for Aslund Hytten, her var der igen skud til nogle snepper uden resultat.

På dagens jagt blev der afgivet 15 skud og den heldige vinder af bengæt ( 13 stk ) blev Jan Justesen. Herefter blev det nedlagte vildt solgt på auktion.

Det blev en god jagtdag, selv om der var lidt støvregn fra morgenstunden og der blæste mere og mere som dagen skred frem. Det var nu tid til at komme ind i Hytten til de ventende gule ærter, som vi altid slutter sæsonens sidste jagt med.

Næste arrangement er den ordinære generalforsamling søndag den 6 marts kl. 10.00, der vil være morgenkaffe fra kl. 9.30. Mødested Aslund Hytten. Vi håber at se mange af jer der har deltaget på jagterne i årets løb på generalforsamlingen.