På fællesjagten den 8 december 2018 var der mødt 10 medlemmer og 1 gæst op. ( 2 hunde )

Der blev startet med morgenbrød og hyggeligt samvær. Det var med skæven til himlen for vejrguderne havde i ugens løb lovet en del regn i dag, men det så ud til at vejret artede sig fint fra morgenstunden.

Kl. 9.00 blæste Jesper til samling og herefter bød Lars velkommen til dagens jagt, der måtte skydes hvad jagtloven tillader, bortset fra fasanhønen som vi har fredet. Vi havde nu endeligt også fået skriftligt tilladelse på at måtte bruge stålhagl i skoven af kommunen.

Første såt var i Rasmusmose, hvor vi delte den op i 3 såter fordi vi ikke var så mange jægere og hunde i dag. Første såt blev der set flere stykker råvildt og en sneppe, 2 såt var der også nogle rådyr og i 3 såt fik vi skudt et stort rådyr, her var der også en sneppe. Der faldt kun et skud i mosen, så der var fuld valuta for det ene skud der blev afgivet.

Vi kørte til Aslundskoven og drev det stykke nord for jagthytten, her var der også et par stykker råvildt uden at der blev afgivet skud.

Så var der frokostpause.

Efter frokost kørte vi alle op tilparkeringspladsen for at drive den nordligste del af østre side af Aslundskoven og her kom der en ordentlig regnbyge da vi skulle i gang. Der blev ikke set noget vildt på denne såt.

Sidste såt var Rimmerskoven og her blev der leveret en sneppe, der var skud til flere snepper, en skovdue og en hare uden at de blev leveret. Vi så også 3 rådyr der tog flugten inden vi nåede på post.

På dagens jagt blev der afgivet 8 skud og vinderen af bengæt ( 6 stk ) blev Preben Agerbo Jakobsen.  Jesper blæste jagt forbi i jagthornet, herefter blev det nedlagte vildt solgt på aktion.

Det blev en god jagtdag trods de dystre meldinger om regn, vi slap med en enkelt byge. Lars takkede alle der var mødt frem og ønskede god jul og godt nytår og på gensyn i 2019.

Næste jagt er den 5 januar 2019, hvor vi ser frem til at der møder lidt flere op end der gjorde i dag.