På fællesjagten den 11 november 2023 var der mødt 16 jægere op, her i blandt en inviteret nyjæger Louise og 6 hunde.

Vejret var friskt og klart og forventningerne til dagens jagt var store, mens snakken gik lystigt over kaffen og rundstykkerne i hytten.

Kl. 9.00 blæste Jesper til samling, hvorefter Lars gennemgik dagens program. der måtte skydes hvad jagtloven tillader, inkl. hare og due, som jo har været fredet på de forrige jagter. Da der på sidste jagt blev set skovsnepper, blev der indskærpet at vi skulle passe på hinanden og ikke at afgive for lave skud hvis chancen skulle byde sig.

Den første såt var den, der ligger syd for Aslund Hytten og her blev der leveret et lam af Brian. Derudover blev der afgivet et par skud til en skovsneppe, som dog stadigt flyver ganske fint.

Næste såt var nord for Hytten og her blev der leveret årets første skovsneppe og pokalen går endnu en gang til Brian Dahl - tillykke. Derudover blev der set flere rådyr, som dog ikke var på skudhold. Nyjægeren Louise havde en fin oplevelse, da to rådyr listede sig forbi hendes post netop som såten var blæst af, havde Lars da bare holdt hornet i lommen to minnutter mere.

Vi blev undervejs enige om at tage østsiden af Aslundskoven inden middag og endnu en gang skulle Diana vise sig at være i godt humør. Louise fik en god chance og skød på sikker vis hendes første stykke råvildt. Jesper var heldig at skyde både en knopbuk og sæsonens første ræv og han løb dermed med rævepokalen igen i år.

Sidste såt efter middag var Rimmerskoven og her blev der leveret to skovsnepper, der var skud til flere snepper, dog uden resultat. Der var et enkelt rådyr hjemme i Rimmerskoven, som dog slap bagud og fasaner har vi ikke set endnu.

På paraden takkede formanden de fremmødte jægere for at have udvist god jagtmoral, der var ikke nogen anskydninger eller episoder af nogen art. Louise blev på behørig vis "jægerdøbt" med en blodstreg i panden, for først skudte rådyr. Brian Dahl løb med bengætgaven og Jesper blæste over vildtet, hvorefter en god jagtdag blev rundet af til tonerne af signalet "Jagt forbi"

Næste fællesjagt er lørdag den 9 december 2023.