På fællesjagten den 21 oktober 2023 var der mødt 9 jægere op. ( 5 hunde )

Vejrmeldingerne blev fulgt nøje op til jagten, på grund af varslet storm. Heldigvis slap Nordjylland nådigt og da vejret ikke gav anledning til fare ved at opholde sig i skoven, var vi i bestyrelsen enige om at gennemføre jagten, trods det at kun 9 jægere havde tilmeldt sig jagten. Det skulle vise sig at være en god beslutning for skoven gav godt læ, vi fik næsten ingen regn og alle så vildt i læbet af dagen.

Klokken 9.00 holdt Lars parole, hvor der ud over dagens program, blev budt særligt velkommen til vores 2 nye medlemmer i foreningen, Teddy og Lars.

Den første såt syd for hytten ( skydebanen ), var som ved den forrige jagt helt uden aktivitet, det kan man måske godt undre sig over, for den plejer altid at være god, men sådan er jagt, sjældent forudsigelig !

Til gengæld skulle anden såt nord for hytten ( grusgraven ) vise sig at blive rigtig god, allerede inden såten var blæst igang, kom et lam listende ned af bakken mod de 2 vandhuller, hvor Teddy stod på post, der blev løsnet skud og sørme om ikke Teddy havde skudt sit første stykke råvildt, stort tillykke. Kurt forklarede grundigt og på pædagogisk vis hvordan dyret skulle brækkes, Teddy fik selvfølgelig lov til selv at føre kniven. Derudover blev der leveret et lam af Brian Dahl, så det var alt i alt en spændende såt. Hvor der blev rapporteret om mere vildt, som dog ikke kom på skudhold.

Vi havde aftalt at drive østsiden af Aslundskoven inden frokost, her blev der set enkelte stykker råvildt, som dog ikke var på skudhold.

Vanen tro drev vi Rimmerskoven som den sidste såt, her stod vi ikke længere i læ af skoven, vinden og regnen bed lidt i kinderne, -men "jægere piver vel ikke ?". Der blev set en enkelt sneppe, men ingen skud løsnet.

Ved paraden takkede formanden for en god og sikker jagt. Teddy blev på behørig vis "jægerdøbt" med en blodstreg i panden, for først skudte rådyr. Mads løb med bengætgaven og Jesper blæste over vildtet og afsluttede med sgnalet "Jagt forbi"

Næste fællesjagt er lørdag den 11 november.