På fællesjagten den 10 december 2022 var der mødt 10 medlemmer og 4 gæste jægere op. ( 5 hunde )

Der blev som vanligt startet op med morgenbrød kl. 8.00.

Kl. 9.00 blæste Jesper til samling og efter den obligatoriske bitter bød Lars velkommen til dagens jagt og fortalte hvilke såter vi skulle drive af i dag. Der måtte skydes hvad jagtloven tillader, bortset fra fasanhønen. Vi skulle også passe godt på hinanden ved skudafgivelse, der har været en del uheldige jagtulykker den seneste tid.

Første såt var det store stykke der ligger syd for Aslund Hytten og her blev der leveret 1 skovsneppe og 1 skovdue. Der blev set råvildt og en del snepper.

Næste såt var nord for Hytten ( grusgraven ). Her blev der ikke afgivet nogen skud. men der blev igen set råvildt, skovsnepper og et par harer.

Jesper blæste herefter til frokost på jagthornet.

Over middag drev vi østsiden af Aslundskoven. Der blev leveret 1 hare, men der var flere skud til snepper og der var også masser af rådyr, uden at de dog kom på skudhold.

Dagens sidste såt var Rimmerskoven og her blev der brug for de opsparede patroner. Der blev leveret 2 skovsnepper og 2 skovduer, men der var adskillige forbiere til skovsnepper.

Der blev på dagens jagt afgivet 27 skud og vinder af dagens bengæt ( 16 stk ) blev Ole Bentsen. Jesper blæste over de forskellig nedlagte vildtarter. Skovsnepperne og skovduerne tilfaldt skytten og den enlig hare blev solgt på aktion.

Lars takkede af for en god jagtdag, med et fint udbytte. Næste jagt er den 7 januar 2023, det bliver en kombineret fælles/skolejagt, da elever fra nak og æd klassen på V. Hassing skole deltager. Naturvejleder Esben Buch kommer og fortæller om jagt og oplevelser i naturen, der kommer også andre aktiviteter i løbet af dagen. Det er gratis at deltage i jagten denne dag, så mød endelig op denne dag. Mvh. Bestyrelsen.