På fællesjagten den 16 november 2019 var der mødt 14 medlemmer og 6 gæster op. ( 4 hunde )

Der var morgenbrød til de fremmødte jægere og vejret så ikke for godt ud, da der var lovet regnvejr hele dagen.

Kl. 9.00 blæste Jesper til samling med jagthornet og Lars bød herefter de fremmødte velkommen til dagens jagt, han fortalte om hvilke såter vi skulle drive i dag og at der måtte skydes hvad jagtloven tillader, bortset fra fasanhønen. Sikkerheden blev også omtalt om ikke at afgive for lave skud, da der kunne forventes at der nok var en del skovsnepper i dag. Herefter blæste Jesper jagt begynd.

De 2 første såter var i Rasmusmose og her var der mange skovsnepper oppe at flyve, som fik mange skud med på vejen, uden at der ikke blev leveret en eneste. Der blev også set en del råvildt uden at de kom på skudhold og for første gang i flere år blev der ikke nedlagt noget vildt i mosen.

Vi kørte herefter til Aslundskoven, hvor vi drev det stykke der ligger syd for jagthytten og her blev der leveret 2 rådyr og 1 skovsneppe, der blev skudt på et par skovsnepper mere.

Så var der dømt frokost og det var dejligt at komme lidt i tørvejr.

Efter frokost drev vi noget af østre side af Aslundskoven og her blev der leveret 1 stor flot hare.

Sidste såt var Rimmerskoven og her fik flere af jægerne brugt en del patroner, da der var rigtig mange skovsnepper og ligesom i mosen blev der heller ikke leveret nogen skovsnepper til paraden. Der blev dog skudt 1 skovdue.

Jesper blæste med jagthornet over de forskellige vildtarter vi havde skudt i dagens løb og jagt forbi. På dagens jagt blev der afgivet 32 skud og vinder af dagens bengæt ( 17 stk. ) blev Hans Vestergaard. Herefter blev det nedlagte vildt solgt på aktion og Lars takkede af for i dag og håbede at der var flere af jægerne der møder op til næste jagt der er lørdag den 7 december.