På fællesjagten den 12 november var der mødt 23 medlemmer og 6 gæster. ( 7 hunde )

Der blev som vanligt startet med morgenbrød og humøret var højt da det så ud til at blive dejligt vejr.

Kl. 9.00 bød Flemming, der i dag var jagtleder velkommen til de fremmødte og gennemgik de gængse regler om ikke at skyde på for lange afstande og sikkerhed ved skudafgivelse. Der måtte i dag skydes hvad jagtloven tillader, dog så han helst gammelråen blive skånet hvis det var muligt og at fasanhønen er fredet på vores jagter.

Derefter blev der kørt i Rasmusmose hvor vi drev 2 såter. Her blev der leveret 1 sneppe, 1 rådyr, 2 harer og en fasanhøne. Historien om fasanhønen vender vi tilbage med senere. Der blev også skudt på en råbuk, som var ramt da der var blod på sneen, vi havde en schweishund til at eftersøge som ikke gav noget resultat.

Vi kørte til Aslundskoven hvor vi drev det stykke der ligger syd for jagthytten, her var der en del råvildt og der blev afgivet skud til et par stykker. Skytten mente at et af dem var ramt og vi havde igen en schweishund til at eftersøge uden at det gav noget resultat.

Så var der frokost, hvor snakken gik lystigt om hvad man havde oplevet på formiddagens såter og hvad der ellers var af gode jagthistorier.

Efter frokost blev østre side af Aslundskoven drevet af. Her blev der leveret 3 rådyr og der blev igen set en hel mere råvildt.

Sidste såt var Rimmerskoven og her var der gang i skyderiet da der var en del snepper på vingerne. Der blev leveret 3 snepper, 1 rådyr, 1 hare og 1 fasankok. Her blev der også set flere sykker råvildt.

Så vender vi tilbage til historien om den leverede fasanhøne. Det var Brian der havde skudt på en sneppe som han mente var gået ned længere inde i mosen. De fandt også den nedlagte fugl !!! som var en fasanhøne som de gav videre til en noget forundret skytte, da han mente at det var en sneppe han havde skudt på. Så Brian gik hele dagen i den tro at det var en fasanhøne han havde skudt, selv om han mente at den havde et langt næb den fugl han havde skudt på.Men da sandheden kom frem var det Lars ès hund der havde taget fasanhønen tidligere i såten, sneppen var der ingen spor af.

På dagens jagt blev der afgivet 56 skud og den heldige vinder af bengæt ( 44 stk ) blev Brian Dahl. Herefter blev det nedlagte vildt solgt på aktion,

Der var sneppepokal til Ove Munck for at havde nedlagt den første sneppe i år.

Det var en rigtig dejlig jagtdag med godt vejr og godt humør fra de fremmødte.

Næste fællesjagt er den 10 december og vi håber at se alle igen til en hyggelig jagtdag.