På fællesjagten den 6 oktober 2018 var der mødt 19 medlemmer og 4 gæstejægere op ( 5 hunde )

Dagen begyndte sædvanen tro med morgenbrød. Det var efterårets første jagt og vi var begunstiget med rigtig dejlig jagtvejr, så der var store forventninger til hvad jagtdagen ville bringe.

Kl. 9.00 bød Jesper alle velkommen til efterårets første jagt, der var i dag både 40, 50 og 60 års jubilarer der skulle fejres. Det var kun Ole Bentsen der havde 50 års jubilæum der kunne være med i dag og det var Harry der overrakte diplom og vingave på foreningens vegne. Henning Pedersen med 60 års jubilæum og Frank Pedersen med 40 års jubilæum vil få overrakt diplomer ved en senere jagt.

Herefter tog Jesper, der var dagens jagtleder over og han fortalte hvilke såter vi skulle drive i dag. Der måtte skydes hvad jagtloven tillader, bortset fra fasanhønen som vi har fredet på vores jagter og hvis det var muligt at skåne gammel råen og så i stedet skyde til et lam. Sikkerheden blev også præciceret om ikke at skyde for lave skud og ellers generelt passe på hinanden.

Dagens første såt var i Rasmusmose og her blev der slet ikke afgivet nogen skud, selv om der var masser af råvildt 8-10 stykker, et par fasaner og en hare der var alt for lille.

Derefter kørte vi til Aslundskoven og drev det stykke der ligger nord for jagthytten og her blev der leveret en råbuk, der blev set et enkelt rådyr mere.

Så kom den sikre såt nemlig frokosten, hvor snakken som vanligt gik lystigt.

Efter frokosten blev østre side af Aslundskoven drevet af og her blev der heller ikke afgivet nogen skud, der blev dog set flere rådyr, en ræv, en hare og en sneppe.

Dagens sidste såt var Rimmerskoven og her blev der heller ikke afgivet nogen skud, selv om det plejer at falde nogle stykker vildt her, der blev set flere rådyr og en enkelt hare.

På dagens jagt blev der kun afgivet 2 skud og vinderen af dagens bengæt ( 5 stk ) blev Ivan De Rosche. Herefter blev råbukken solgt på aktion.

På trods af at vi så masser af vildt, lykkedes det os kun at få nedlagt en råbuk. Så der må være gode muligheder for at forbedre det til næste jagt.

Næste jagt er den 27 oktober, hvor vi ser frem til at mange af jer møder op igen og vi vil gerne sige de fremmødte tak for en god dag, som forløb uden nogen form af problemer.