På fællesjagten den 2 oktober 2021 var der mødt 10 medlemmer op. ( 3 hunde )

Vi startede som vanligt op med at foreningen giver morgenbrød til de fremmødte jægere. Det havde regnet hele natten, men det stoppede ved 8 tiden, så det blev en dag med rigtig fint vejr.

Kl. 9.00 blæste Jesper til samling med jagthornet. Lars bød herefter velkommen til årets første jagt og fortalte hvilke såter vi skulle drive i dag. Der måtte skydes hvad jagtloven tillader. Der var vingave til Ove Munk der havde 40 års jubilæum og til Ole Bentsen der tidligere på året fyldte 70 år. Herefter blæste Jesper jagt begynd.

Første 2 såter var i Rasmusmose og her var der rigtig tæt bevoksning og svære betingelser for såvel hunde som jægere der skulle drive vildtet ud. Der blev skudt 2 skud til en fasan, ligesom der blev set råvildt og en enkelt ræv uden at der blev afgivet skud.

Før middag drev vi grusgraven, der ligger nord for Aslund hytten og her var der 2 stykker råvildt, der blev afgivet 1 skud til den ene uden at det blev leveret. Der blev tilkaldt en schweis hundefører uden at det gav noget resultat.

Herefter var der frokostpause,

Efter middag drev vi det stykke der ligger syd for Aslund hytten, her blev der igen set en del råvildt.

Sidste såt var i Rimmerskoven og her blev der ikke set vildt overhovedet.

Der blev på dagens jagt afgivet 3 skud og der blev ikke nedlagt vildt og det tror vi at det er første gang at det er sket på vores fællesjagter at der ikke er faldet vildt. Men vi fik da noget frisk luft og motion ud at det i det gode oktober vejr.

Næste fællesjagt er den 23 oktober og da håber vi at der møder nogle flere jægere og hunde op, så vi kan få arealerne drevet ordentlig af og nogle flere jægere til at dække af,