På rævejagten den 5 januar 2019 var der mødt 13 medlemmer og 4 gæster op. ( 4 hunde )

Der blev på vanligt vis startet op med morgenbrød og hyggeligt samvær og vejret viste sig fra den bedste side med helt stille vejr og 7 graders varme. Vi havde fået leveret de nye skydeveste og alle blev bedt om at finde en vest der passede dem, som dog skal leveres tilbage ved jagtens slutning.

Kl. 9.00 blæste Jesper Rovsing til samling med jagthornet. Jagtleder Lars Nielsen bød velkommen til den første jagt i 2019 og ønskede alle et godt nytår. Det første punkt var overrækkelse af 25 års diplom for medlemsskab af foreningen til Ove Munk + en vingave, Harry havde været ved at rydde op i gemmerne og fandt diplomet til Ove som han skulle have haft for 9 år siden. Lars gennemgik under parolen at der måtte skydes hvad jagtloven tillader, bortset fra fasanhønen som vanligt er fredet på vores jagter.  Sikkerheden blev også nævnt om ikke at skyde for lave skud til flyvende vildt.

Første såter var i Rasmusmose hvor vi drev 2 såter. I første såt blev der skudt 1 rådyr og 1 fasanhøne, fasanhønen har vi fredet som nævnt under parolen, så det koster skytten et beløb til bødekassen. I 2 såt blev der skudt 1 sneppe, der blev set rigtig meget råvildt i mosen denne dag og der blev også set 2 ræve der luskede af sted uden der blev skudt efter dem.

Vi kørte til Aslundskoven hvor vi drev det stykke syd for jagthytten, der blev set 2-3 stykker råvildt og en enkelt sneppe. Der faldt ingen skud i denne såt.

Så var der frokost pause.

Efter frokost drev vi østre side af Aslundskoven, her blev der igen set 8-10 stykker råvildt uden at der var nogen der fik dem på skudhold. Ingen skud afgivet i denne såt.

Dagens sidste såt var Rimmerskoven og her var der ingen rådyr hjemme i dag, der blev skudt til en fasan og en sneppe uden at de blev leveret.

Jesper blæste jagt forbi.

På dagens jagt blev der afgivet 12 skud og vinderen af bengæt ( 8 stk ) blev Kurt Jakobsen. Herefter blev det nedlagte vildt solgt på aktion.

Næste jagt er den 26 januar, hvor vi ser frem til at se mange af jer igen. Der serveres gule ærter efter jagten kl. ca. 13.30 til en kuvertpris a`75 Kr. Husk at i selv skal medbringe dyb & flad tallerken samt bestik. Sidste tilmelding er den 22 januar 2019 på hjemmesiden.

Mvh. Bestyrelsen.