På fællesjagten den 22 oktober 2016 var der mødt 16 medlemmer 0g 5 gæster op. ( 5 hunde )

Der blev startet med morgenbrød kl. 8.00 og hyggeligt samvær.Humøret var højt selv om vejrudsigten ikke så for godt ud.

Kl. 9.00 bød Lars, der i dag var jagtleder velkommen til de fremmødte og gennemgik under parolen hvad der måtte skydes i dag og om  ikke at skyde på for lange afstande og ellers at udvise forsigtighed ved skudafgivelse. Derefter gennemgik Lars hvordan vi skulle drive de forskellige såter, som var en lidt anden rækkefølge end vi plejer, jagthytten skulle bruges af andre brugere fra middag,så vi skulle drive  Aslundskoven af først.

Vi startede med den såt der ligger nord for jagthytten og her blev der leveret  1 rådyr og 1 hare. Der blev afgivet 2 skud ialt, så det var en fin start på dagen med 2 stykker vildt.

Næste såt var østre side af Aslundskoven og her blev der leveret en fin spisbuk, der blev også afgivet skud til en hare som dog ikke blev leveret. Der blev set op til flere stykker råvildt og et par snepper. Det var så planen at vi skulle holde middag, men det var lidt for tidligt så vi blev enige om at køre i Rimmerskoven.

I Rimmerskoven blev der leveret en flot 6-ender buk og der blev også afgivet skud på et stykke råvildt mere, som dog ikke blev leveret. Ligeledes blev der også skudt på en fasankok, som skytten mente var ramt, men eftersøgningen gav ikke noget resultat.                                                                                                                           Regnvejret og blæsten var iøvrigt blevet så kraftigt at vi blev enige om at køre i Rasmusmose for at tage den sidste såt inden vi spiste vores madpakker.

Sidste såt var som sagt Rasmusmose og her blev der leveret et rådyr, der blev også afgivet skud til en sneppe og en fasan.

På dagens jagt blev der afgivet ca. 20 skud og den heldige vinder af bengæt ( 22 stk ) blev Ole Bentsen. Herefter blev det nedlagte vildt solgt på aktion.

Herefter blev der trukket lod om 2 pladser til reguleringsjagten den 3 november 2016 på Aalborg Kommunes arealer i Hasseris og Godthåb. De 2 vindere blev Kaj Poulsen Nielsen og Peter Jakobsen, reserve blev Jesper Rovsing.

Vi vil gerne sige tak for jeres gode humør, på trods af at vejrguderne ikke var med os i dag, med masser af regn og blæst til følge.

Næste fællesjagt er den 12 november, hvor vi håber at se alle igen og med forhåbentlig lidt bedre vejr.