På fællesjagten den 7 december 2019 var der mødt 8 medlemmer og 1 gæst op. ( 1 hund )

Dagen startede på vanlig vis med rundstykker og kaffe i Aslundhytten, hvor snakken gik lystigt blandt de 9 jægere, for hvem det havde lykkedes at presse en jagt ind i den travle tid op mod jul.

Kl. 9.00 blev der blæst til samling, hvor dagens program og såter blev gennemgået. Da vi ikke var så mange jægere og kun Lars havde hund med, blev vi enige om at begrænse os til Rasmusmose, Aslundskoven syd for jagthytten og Rimmerskoven.

I Rasmusmose leverede vores nye medlem Mads sit første stykke råvildt. Efter dyret var brækket og lykønskninger fra de øvrige jægere, fik han den obligatoriske blodstreg i panden. John Helmer var heldig og skød en rigtig fin ræv, får dermed æren og rævepokalen for sæsonens første skudte ræv. Desværre måtte vi have en schweisshund tilkaldt, da der blev skudt på et dyr som ikke lå synligt forendt, men på trods af ihærdig søgning af Jan Nedza og hund, lykkedes det ikke at finde dyret.

I Aslundskoven blev der løsnet et par skud til en sneppe, som dog slap med skrækken.

I Rimmerskoven blev der også skudt et par varslings skud, som dog ikke bidrog til vildt paraden, men på trods af det, var alle enige om at det havde været en dejlig dag, i godt selvskab og for en gangs skyld i tørvejr.

I bengæt var det Ivan Poulsen der havde ramt rigtig og løb dermed med gaven. Jesper blæste over vildtet, samt jagt forbi og formanden takkede for en god jagt, og for 2019 med ønske om en god jul til alle jægerne.

Næste jagt er rævejagten den 11 januar 2020.

Mvh. Bestyrelsen.