På rævejagten den 8 januar 2022 var der mødt 12 medlemmer, 5 gæster og 3 nyjægere op. ( 4 hunde )

Der blev som vanligt startet med rundstykker og kage og vi havde som noget nyt inviteret 3 nyjægere med til at deltage i årets første jagt.

Kl. 9.00 blæste Jesper til samling på jagthornet. Lars startede med at byde alle velkommen og et godt nytår til de fremmødte jægere, herefter gennemgik han hvilke såter vi skulle drive i dag og hvilket vildt der måtte skydes. Sikkerheden blev også gennemgået, om ikke at afgive for lave skud og skyde på vildtet på for lang afstand. Jesper blæste jagt begynd på hornet.

Vi kørte først til Rasmusmose for at drive 2 såter. I første såt blev der ikke afgivet skud, men der blev set en del rådyr og et par snepper, som dog ikke kom på skudhold. I anden såt blev der leveret 1 rådyr og der blev skudt til en sneppe. Her var der også mange snepper og flere rådyr der listede af sted uden for skudhold. Et par af nyjægerne var med til at brække det nedlagte rådyr.

Næste såt var i Aslundskoven, grusgraven der ligger nord for Aslund Hytten, men her var der ingenting hjemme.

Der var nu tid til frokost, hvor jægerne nu kunne snakke om hvad de hver især havde oplevet i løbet af formiddagen.

Efter frokostpausen drev vi østre side af Aslundskoven og her blev der skudt efter flere snepper og en enkelt hare. Der blev også skudt på et rådyr som faldt til jorden i skuddet, men som rejste sig igen og forsvandt. Vi havde en schweis hund tilkaldt for at søge efter rådyret, uden at det gav noget resultat.

Sidste såt var Rimmerskoven og her blev der brug for de opsparede patroner, der var rigtig mange snepper som fik nogle forbiere med på vejen. Der blev dog leveret 2 snepper til paraden.

Vinderen af bengæt ( 8 stk ) blev Peter Jacobsen. Der blev på dagens jagt afgivet 26 skud. Herefter blev det nedlagte rådyr solgt på aktion, snepperne tilfaldt skytten.

Det blev en rigtig god jagtdag, hvor vi blev forskånet for større regnvejr, kun lidt smådryp fra morgenstunden og det var også godt at se at de 3 nyjægere så ud til at hygge sig i vores selskab, så det kunne jo være at vi kunne få nogle nye medlemmer.

Sidste jagt i sæsonen er den 29 januar 2022, husk at der serveres gule ærter efter jagten, pris 75 kr. pr. kuvert, husk at tage dyb,flad tallerkenog bestik med. Tilmelding på hjemmesiden senest den 26 januar af hensyn til bestilling på Gandrup Kro.