På fællesjagten den 28 oktober 2017 var der mødt 19 medlemmer og 3 gæster op. ( 6 hunde )

Kl. 8.00 blev der som vanligt startet op med morgenbrød. Der var lidt småregn i luften da vi ankom til jagthytten, men der var blevet lovet godt vejr op ad formiddagen og det blev også en til solrig og blæsfuld dag.

Kl.9.00 bød jagtleder Lars Nielsen de fremmødte jægere velkommen til dagens jagt. Under parolen gennemgik Lars hvilke såter vi ville drive i dag, der måtte skydes hvad jagtloven tillader, bortset fra fasanhønen som vi har fredet på vores jagter, samt de sædvanlige sikkerhedsforskrifter ved afgivelse af skud.

Der blev kørt til Rasmusmose hvor vi delte den op i 3 såter og på første såt blev der skudt et rådyr, der blev skudt på et rådyr mere og vi havde en schweishund til at eftersøge, men det gav ikke noget resultat. På anden såt blev der ligeledes skudt et rådyr og på tredie såt var der ligeledes gevinst ved et skudt rådyr. Der var også en flok krikænder der fik et par skud med på vejen og en enkelt sneppe.

Vi kørte nu til Aslundskoven hvor vi drev den såt nord for jagthytten, der blev afgivet skud til en sneppe og der blev set et enkelt rådyr.

Så kom vi til den sikre såt nemlig frokostpausen, hvor snakken igen gik lystigt imellem jægerne.

Efter frokost blev østre side af Aslundskoven drevet af, her var der igen skud til et par snepper uden at de blev leveret.

Dagens sidste såt var Rimmerskoven og her blev der brugt en del patroner. Det viste sig at der var rigtig mange snepper i skoven og der blev skudt 5 stk. snepper, der blev også leveret en flot hanræv. Der blev også set et par rådyr og en ræv mere.

Der var pokaler til den først sneppe og den første ræv der er blevet skudt. Ove Munk skød ræven og det viste sig også at det var Ove der havde nedlagt den første sneppe.

På dagens jagt blev der afgivet 35 skud og vinderen af bengæt ( 27 stk. ) blev Harry Pedersen. Der var 2 af jægerne der havde skudt deres første sneppe og som traditionen er, derfor måtte kysse sneppen i enden. Snepperne tilfaldt skytterne og ligeledes ræven, herefter blev de 3 rådyr solgt på aktion.

Det blev en rigtig dejlig dag, med godt med vildt på paraden og godt humør på de fremmødte jægere.

Næste jagt er allerede den 11 november 2017, hvor vi ser frem til at se mange af jer igen. Gå ind på hjemmesiden og meld jer til.