På fællesjagten den 3 oktober 2020 var der mødt 18 medlemmer og 3 gæster op. ( 9 hunde ).

Det var en lidt anderledes måde der blev startet op på i år på grund af covid-19, vi må ikke benytte Aslund Hytten som vi plejer og der blev ikke som vanligt givet morgenbrød fra foreningen. Men vi må bruge maskinhuset der ligger ved siden af og der var mange der var mødt op til kl. 8.00 for at indtage sit eget medbragte morgenbrød. Humøret var højt, for der er altid store forventninger til den første jagt i oktober.

Jesper blæste til samling på jagthornet kl. 9.00 og herefter bød Lars de fremmødte velkommen, hvor han gennemgik hvilke såter vi skulle drive i dag og hvilke vildtarter vi kunne forvente at se, der måtte skydes hvad jagtloven tillader, bortset fra fasanhønen som vi har fredet på vores jagter, sikkerhedsforskrifter blev også omtalt. Herefter blæste Jesper jagt begynd.

Første såt i år, var at vi begyndte i Rimmerskoven og her var der ikke gang i skyderiet, ingen skud blev løsnet. der blev dog set 3 rådyr og en enkelt sneppe.

Herefter kørte vi til Rasmus Mose, hvor der altid er store forventninger om at der er en del råvildt og det var også tilfældet i år. Der blev leveret 4 rådyr og der blev afgivet skud til 2 mere, som blev eftersøgt senere på dagen af en schweiss hundefører, uden at det gav noget resultat. Der var rigtig mange rådyr i mosen denne dag.

Vi kørte tlbage til Aslund Hytten, Jesper bæste til velfortjent frokostpause, hvor snakken gik livligt om hvad de forskellige jægere havde oplevet på dagens første såter.

Første såt efter frokostpausen var på vestre side af Aslundskoven, det der ligger syd for Aslund Hytten. Her var der igen en del rådyr og der blev leveret 1 rådyr.

Sidste såt var østre side af Aslundskoven, her blev der set et par rådyr, men ingen skud afgivet.

På dagens jagt blev der afgivet 9 skud og vinderen af bengæt (21 stk) blev Rasmus Kastbjerg. Jesper blæste på jagthornet over det nedlagte vildt og til sidst jagt slut. Herefter blev det nedlagte vildt solgt på aktion.

Det blev en rigtig god dag og selv om det blæste en del var vejret dejlig tørt og mildt for årstiden. Der var også stor træfsikkerhed blandt jægerne, da der blev afgivet ganske få skud i løbet af dagen.

Næste jagt er allerede den 24 oktober, hvor vi ser frem til at mange af jer vil møde op igen.