På fællesjagten den 27 oktober 2018 var der mødt 13 medlemmer og 5 gæster op. ( 7 hunde )

Der blev som vanligt startet op med morgenbrød kl. 8.00 og efter en regnfuld nat var vejret klaret 0p, så selv om det var lidt koldt ca. 2 graders varme var det rigtig godt jagt vejr for årstiden.

Dagens jagtleder var Lars Nielsen som berettede om hvilke såter vi skulle drive i dag og hvad der måtte skydes. Sikkerheden blev også gennemgået og da der nok ville være en del snepper i dag, skulle vi passe på ikke at afgive for lave skud. Der blev også overrakt diplom og vingave til Henning Pedersen for 60 års medlemsskab af foreningen.

Den første såt var Rasmusmose, hvor der blev leveret et rådyr og en sneppe, der var et par skud mere til snepper uden de blev leveret. Der var også rigtig meget råvildt, uden at der blev afgivet skud efter dem.

Anden såt var det stykke af Aslundskoven der ligger syd for jagthytten, her var der en del skud til snepper og der blev leveret en sneppe og en fasankok, her var der også en hel del råvildt.

Så kom den sikre såt, nemlig frokostpausen og her gik snakken som vanligt lystigt.

Efter frokost blev østre side af Aslundskoven drevet af, her blev der skudt en hare, der blev set en hare mere og noget råvildt.

Sidste såt var Rimmerskoven, her blev der leveret en sneppe og der blev afgivet skud til flere snepper og her var der igen en hel del råvildt, uden at der blev afgivet skud efter dem.

På dagens jagt blev der afgivet 17 skud og vinderen af bengæt (16 stk) blev Ole Bentsen. Herefter blev det nedlagte vildt solgt på aktion. Der var pokal til Kurt Jacobsen for at have nedlagt årets første sneppe.

Det blev en rigtig god jagtdag, hvor vejret i løbet af dagen viste sig fra den pæne side.

Næste jagt er den 10 november, hvor vi ser frem til at se mange af jer igen.