På rævejagten den 28 januar 2017 var der mødt 23 medlemmer og 6 gæster op. ( 7 hunde )

Der blev startet op med kaffe / morgenbrød og hyggeligt samvær. Der var igen i dag rigtig godt vejr til at komme ud i naturen og nyde vores gode jagtterræn.

Kl. 9.00 bød Harry velkommen til sæsones sidste jagt  og han kunne berette at vi havde fået 4 nye medlemmer den sidste uges tid, hvoraf flere var mødt op til dagens jagt, så det var rigtig dejligt at der kommer nye medlemmer til. Under parolen gennemgik Harry hvad der måtte skydes på dagens jagt og hvilke såter der skulle drives og som var lavet lidt om på rækkefølgen, da vi skulle slutte af med gule ærter i jagthytten.

Vi kørte til Rasmusmose hvor vi drev hele såten i et stykke denne gang og der gik ikke lang tid efter starten af såten før der blev leveret et rådyr, der blev set flere rådyr som dog ikke kom på skudhold og der var også nogle forbiere til snepper.

Dagens anden såt var Rimmerskoven og her blev der også leveret et rådyr, 2 snepper og en fasankok.Der var mange flere snepper som kostede en del patroner og en enkelt fasankok der ikke blev leveret.

Dagens sidste såt var østre side af Aslundskoven og her blev der slet ikke afgivet skud, der blev vist kun set en enkelt hare.

På dagens jagt blev der afgivet 25 skud og vinderen af bengæt ( 14 stk.) blev Steen Thomasberg. Herefter blev det nedlagte vildt solgt på aktion.

Så var der tid til at komme ind i jagthytten til de gule ærter og her gik snakken lystigt med gode røverhistorier og jagtoplevelser.

Det var igen i dag en rigtig dejlig jagtdag og godt humør hos de fremmødte jægere.

Næste arrangement er den ordinære generalforsamling den 5 marts 2017 i Aslundhytten.