På sæsonens sidste jagt den 25 januar 2020 var der mødt 8 medlemmer og 3 gæster op. Vejret lovede godt, humøret og forventningerne var i top trods det beskedne fremmøde, da morgenmaden på sædvanlig vis blev indtaget i Aslund Hytten.

Kl. 9.00 blev der budt velkommen til alle fremmødte og under den sædvanlige parole blev der gennemgået hvilke såter der skulle drives og hvad der måtte skydes på dagens jagt. Da sæsonens sidste jagt afsluttes med gule ærter i hytten, var dagens program skåret ned til 3 såter. Efter parolen blæste Jesper " jagt begynd".

Vi startede i Rasmusmose, som blev drevet på sædvanlig vis og her blev der leveret en sneppe, en ræv og en rå. Derudover blev der set en del vildt som dog ikke var på skudhold.

Efter mosen drev vi det stykke af Aslundskoven der ligger syd for jagthytten og her blev der leveret to lam og igen blev der set yderligere et par dyr som nåede at luske sig af sted udenfor skytternes rækkevide.

Den sidste såt nord for hytten, blev der ikke løsnet skud, dog blev der set et enkelt dyr.

Efter jagten blev der holdt en fin parade med 3 dyr, 1 ræv og 1 sneppe, leveret med kun 10 skud. Dette blev tydeligt rost af formanden, som iøvrigt løb med bengætgaven. Inden den sikre såt med gule ærter, blev der takket af for en god og sikker jagtsæson, hvorefter der på jagthorn blev blæst over vildtet, samt "jagt forbi".

Næste arrangement er den ordinære generalforsamling, der afholdes i Aslund Hytten søndag den 1 marts kl.10.30. Der er kaffe og rundstykker fra kl. 9.30