På fællesjagten den 10 december var der mødt 11 medlemmer og 2 gæster op. ( 2 Hunde )

Der blev startet op med  morgenbrød og hyggeligt samvær. Til de flestes overraskelse viste det sig at de 2 gæster ( Bjarne og Erik ) var jagthornsblæsere fra Nibe Jagtforening der var inviteret med. Jagtforeningen har 2 medlemmer som starter op med et kursus i det nye år og derfor var der mulighed for at vi kunne høre hvordan det kunne foregå i fremtiden når vores medlemmer får lært at håndtere et jagthorn.

Kl. 9.00 bød Jesper velkommen til dagens jagt og de 2 jagthornsblæsere, som herefter blæste til samling. Under parolen gennemgik Jesper dagens såter og indskærpede samtidig at udvise forsigtighed ved skudafgivelse og ikke at skyde på for lange afstande.

Derefter kørte i Rasmusmose hvor vi skulle drive 2 såter. Der blev aftalt at jagthornsblæserne skulle blæse jagt begynd og jagt slut efter hver eneste såt i dagens løb. I første såt blev der leveret 2 rådyr og 1 sneppe, der var også en fasankok der fik skud med på vejen. I anden såt blev der ikke afgivet skud på trods af at der blev set en 6- 7 stykker råvildt, en fasankok og en sneppe.

Vi kørte til Aslundskoven hvor vi drev det stykke der ligger nord for jagthytten og her blev der heller ikke afgivet skud, der blev set et enkelt rådyr.

Så kom den sikre såt, hvor vi fortærede vores madpakker og her gik snakken lystigt med gode jagtoplevelser og hvad der ellers var af gode historier.

Efter frokost blev østre side af Aslundskoven drevet af og her blev der heller ikke afgivet skud, der blev vist kun set et enkelt rådyr.

Dagens sidste såt var Rimmerskoven og her var der desværre for første gang i lang tid ingen rådyr hjemme, der blev skudt til en fasankok og en sneppe uden at de blev leveret.

På dagens jagt blev der afgivet 15 skud og vinderen af bengæt ( 10 stk.) blev en af jagthornsblæserne Bjarne Skinnerup. Jagthornsblæserne blæste over den nedlagte sneppe og rådyrerne, herefter blev det nedlagte vildt solgt på aktion.

Vi vil fra foreningens side takke Bjarne og Erik for at give et indblik i hvordan et jagthorn skal bruges og til de øvrige fremmødte medlemmer.

Næste jagt er rævejagten den 7 januar 2017, hvor vi håber at se mange af jer igen.